Automatische incasso wijzigen

Het kan voorkomen dat je klant de automatische incasso wil wijzigen. Bijvoorbeeld omdat je klant een nieuwe bankrekening heeft, of bij de eerste SEPA-machtiging per ongeluk een verkeerde bankrekening heeft gemachtigd.

Automatische incasso opnieuw aanvragen

Een afgegeven SEPA-machtiging blijft blijft geldig tot deze is vervangen met een nieuwe SEPA-machtiging. Een nieuwe SEPA-machtiging verstuur je via Klanten

  1. Ga naar Klanten links in het hoofdmenu.
  2. Selecteer je klant.
  3. Kies Alle opties.
  4. Klik op Stuur automatische incasso aanvraag.
automatisch incasseren opnieuw versturen

Je klant ontvangt nu een nieuwe SEPA-machtiging. Wanneer je klant deze heeft geactiveerd (middels een nieuwe betaling van € 0,01), overschrijft de nieuwe SEPA-machtiging de oude.

Controleren Automatische incasso rekening

Wil je controleren op welke bankrekening de automatische incasso actief is? Dat staat ook bij Klanten:

  1. Ga naar Klanten links in het hoofdmenu.
  2. Selecteer je klant.
  3. Ga naar Factuurinstellingen.
  4. Bij Incasso rekening staat het rekeningnummer vanaf waar de incasso’s worden geïncasseerd.
bankrekening automatisch incasseren

Automatisch incasseren deactiveren

Om de automatische incasso te staken voor nieuwe facturen van je klant, zet je de standaard betaalmethode bij je klant op Per bank overschrijving.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.