Automatische incasso wijzigen
Het kan voorkomen dat je klant de automatische incasso wil wijzigen. Bijvoorbeeld omdat je klant een nieuwe bankrekening heeft, of bij de eerste SEPA-machtiging per ongeluk een verkeerde bankrekening heeft gemachtigd.
Automatische incasso opnieuw aanvragen
Een afgegeven SEPA-machtiging blijft blijft geldig tot deze is vervangen met een nieuwe SEPA-machtiging. Een nieuwe SEPA-machtiging verstuur je via Klanten
- Ga naar Klanten links in het hoofdmenu.
- Selecteer je klant.
- Kies .
- Klik op Stuur automatische incasso aanvraag.

Je klant ontvangt nu een nieuwe SEPA-machtiging. Wanneer je klant deze heeft geactiveerd (middels een nieuwe betaling van € 0,01), overschrijft de nieuwe SEPA-machtiging de oude.
Controleren Automatische incasso rekening
Wil je controleren op welke bankrekening de automatische incasso actief is? Dat staat ook bij Klanten:
- Ga naar Klanten links in het hoofdmenu.
- Selecteer je klant.
- Ga naar Factuurinstellingen.
- Bij Incasso rekening staat het rekeningnummer vanaf waar de incasso’s worden geïncasseerd.

Automatisch incasseren deactiveren
Om de automatische incasso te staken voor nieuwe facturen van je klant, zet je de standaard betaalmethode bij je klant op Per bank overschrijving.