Probleem met ING bankkoppeling (PSD2)

Helaas zijn er nog af en toe problemen bij met de bankkoppeling naar de ING. Deze problemen liggen bij de ING. De ING is hier van op de hoogte en werkt aan structurele oplossing. De PSD2 koppeling is nog relatief nieuw. Om het probleem snel te verhelpen en het probleem op de juiste plek neer te leggen, is het belangrijk onderstaande instructie door te nemen.

Er zijn twee soorten problemen:

  1. Je kunt wel toestemming geven via de ING app en wordt daarna teruggeleid naar de Jortt app. Als er geen bij- en afschrijvingen worden ingelezen, controleer of er in Jortt bij Nog te doen een taak voor je klaarstaat om de bij- en afschrijvingen in te lezen.

    Is dat niet zo? Neem dan contact op met Jortt: 020-210 10 11 of support@jortt.nl. De reden dat je dit bij Jortt meldt, is dat de ING logfiles van Jortt nodig heeft om dit probleem voor je op te lossen. Heb je foutmeldingen gezien? Geef deze dan ook door aan Jortt. Hoe meer informatie er is, hoe sneller het probleem wordt opgelost.

    Jortt zal je toestemming vragen de storing voor je aanmelden bij het Open Banking Team van de ING. Mail je Jortt? Geef dan svp in de e-mail aan dat Jortt deze toestemming van je heeft. Jortt zet dan alle relevante informatie dan bij elkaar. Jortt zal je in de cc zetten, zodat je mee kunt lezen hoe en wanneer het probleem wordt opgelost en eventuele vragen van dit team kunt beantwoorden.

  2. Je kunt geen toestemming geven via de ING app en komt niet verder dan de ING app. Bijvoorbeeld omdat je geen, of niet de juiste bankrekening kunt selecteren. In dit geval is het een rechten-, synchronisatie- of een instelling probleem bij de ING:
    • Ben je niet de enige met een ING bankpas binnen je bedrijf? Probeer dan eerst opnieuw te koppelen met een andere pinpas of ING app. Alleen de hoofd gemachtigde kan toestemming geven om Jortt te koppelen aan de ING.
    • Weet je zeker dat je de juiste rechten hebt? Start Jortt dan op in een Privé/ incognitoscherm en probeer het opnieuw. Het kan zijn dat oude Cookies het probleem veroorzaken.
    • Heb je sinds kort een ING rekening? De koppeling kan pas plaatsvinden nadat de ING een synchronisatie heeft gedaan. De ING synchroniseert deze data eenmaal er maand.

      Sorry, in dit geval moet je nog even wachten. Heb je al bij- en afschrijvingen, dan kun je deze alvast in Jortt krijgen door een ING MT940 bestand te downloaden. Later kun je de koppeling activeren.

    • Geen van bovenstaande? Neem contact op met ING Zakelijk Servicedesk: Bel 020 22 888 22 werkdagen van 08.30 - 17.00 uur.

      Geef expliciet aan dat je een koppeling maakt via de PSD2 koppeling van Jortt. Als de ING support medewerker hier niet uit komt, kan ze informatie hierover vinden in haar knowlagebase met de zoekwoorden: Jortt en PSD2. Verder kan zij dit navragen bij het ING Open Banking Team.

      Er zijn twee methoden om een boekhoudprogramma te koppelen. Jortt gebruikt de nieuwe PSD2 bankkoppeling. Als de ING support medewerker aangeeft dat Jortt niet gekoppeld kan worden, dan doelt zij op de oude bankkoppeling.

      Rechten- of instellingen problemen zijn alleen op te lossen door de ING. Als de ING support medewerker je doorverwijst naar Jortt, meld dat dit het probleem niet zal oplossen. Verzeker je ervan dat de ING medewerker een ticket aanmaakt en actie onderneemt dit probleem voor je op te lossen, als zij dit niet direct op kan lossen.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.