Boekhoudkantoor portal

Boekhoudkantoor portal

Je kunt als boekhouder op verschillende manieren met Jortt werken:

  • Jij hebt een boekhouders portal en maakt in je boekhouders portal de administratie aan voor je klant of je nodigt je klant uit voor je portal, je klant staat nu bij Mijn klanten. Jij betaalt de abonnementskosten aan Jortt.
  • Jij hebt een boekhouders portal, maar je klant maakt zelf zijn administratie aan en nodigt jou uit voor zijn administratie. Je klant staat dan bij Mijn administraties. Je klant betaalt zelf zijn abonnementskosten aan Jortt.
  • Je hebt geen boekhouders portal. Je klant nodigt je uit voor zijn administratie, na acceptatie van de uitnodiging staat je klant bij Mijn administraties in je Jortt account. Je klant betaalt zelf de abonnementskosten aan Jortt.

Boekhouders portal aanvragen

Wil je Jortt aanbieden aan je klanten dan kies je voor het boekhouders portal. Je kunt nu zelf een Jortt account voor je klanten aanmaken en hebt vanuit de portal eenvoudig toegang tot de administraties van je klanten. Het portal kost je €12,50 per maand en daarmee krijg je zelf de faciliteiten van Jortt Plus. De klant betaalt zijn Jortt abonnement van €14,50 aan jou en jij betaalt elke maand achteraf het abonnementsgeld van je klanten aan Jortt. Naast de €12,50 voor je eigen administratie zijn er verder geen verplichtingen. Er is geen minimum afname. Met Jortt Plus heb je bovendien de mogelijkheid om automatisch te incasseren bij je klanten.

Een boekhouders portal vraag je eenvoudig aan. Je maakt eerst een eigen administratie aan met je eigen inloggegevens. Je stuurt vervolgens een email naar ons (support@jortt.nl) waarin je ons vraagt je administratie om te zetten in een portal. Je kunt zelf ook meerdere eigen administraties aan je portal toevoegen.

Heb je toegang tot meerdere administraties en klanten dan kun je switchen tussen de administraties door in de blauwe balk te klikken op de bedrijfsnaam waar je nu mee bezig bent. Jortt opent een pop-up lijst met al je administraties en je klanten en je kunt eenvoudig een andere administratie of klant aanklikken. De naam van de administratie waarin je werkt staat in de blauwe balk.

Klant toevoegen of verwijderen in portal

Je kunt eenvoudig een klant aan je boekhouders portal toevoegen. Gebruikt je klant al Jortt dan kies je voor Aansluiten bestaande klant en anders kies je voor Nieuwe klant aanmaken.

Als boekhouder heb je in dit geval de beheerders rol en kun je alles in de administratie doen, heb je de mogelijkheid gebruikers uit te nodigen en kun je het abonnement aanpassen.

Aansluiten bestaande Jortt klant

Zorg dat rechtsboven bij je bedrijfsnaam de administratie staat die bij je boekhouders portal hoort.

  1. Klik rechtsboven op de naam van de boekhouders portal administratie.
  2. Kies onder Mijn klanten voor Klant toevoegen.
  3. In het nieuw geopende paneel klik je op Klant toevoegen. Er opent zich een nieuw paneel en hierin kies je voor Bestaande klant uitnodigen.
  4. Vul het emailadres van je klant in en verstuur de uitnodiging.

Je klant krijgt een email en ziet een bericht op zijn dashboard. Door één van deze twee berichten te openen en de op de link te klikken wordt de uitnodiging geaccepteerd. De klant komt nu bij Mijn klanten te staan en de betaling van de abonnementskosten wordt door jou als boekhouder overgenomen.

Nieuwe Jortt klant aanmaken

Is je klant nog geen klant bij Jortt dan kun je een administratie voor je klant aanmaken.

  1. Klik rechtsboven op de naam van de boekhouders portal administratie.
  2. Kies onder Mijn klanten voor Klant toevoegen.
  3. In het nieuw geopende paneel klik je op Nieuwe klant aanmaken.
  4. Er opent zich een nieuw paneel en hierin geef je de naam van het bedrijf op.
  5. Vul de (ontbrekende) adresgegevens in en sla ze op.

Je klant krijgt een email met link. Door te klikken op de link en een eigen account aan te maken voor toegang tot Jortt, accepteert je klant de uitnodiging. De klant komt nu bij Mijn klanten te staan. De betaling van de abonnementskosten wordt door jou gedaan en gaan pas in na acceptatie van de klant.

Klant verwijderen

Een klant of administratie kun je weer eenvoudig verwijderen:

  1. Klik op de naam van de boekhouders portal administratie rechtsboven.
  2. Kies onder Mijn klanten voor Klant toevoegen.
  3. In het nieuw geopende paneel klik je op de klant die je wil verwijderen.
  4. Er opent zich een nieuw paneel en hierin kies je voor Verwijder als klant.

De klant wordt nu van jouw administratie losgekoppeld en op een Jortt Gratis gezet.

Eigen administratie toevoegen of verwijderen in portal

Aansluiten nieuwe administratie

Heb je als boekhouder voor je eigen bedrijf meerdere administraties nodig dan kun je kiezen voor een administratie toevoegen. Elke extra administratie (Jortt Compleet) kost je €14,50. Per administratie kun je aparte gebruikers uitnodigen die dan alleen toegang hebben tot die ene administratie.

  1. Je voegt een administratie toe:
  2. Klik rechtsboven op je bedrijfsnaam.
  3. Klik op administratie toevoegen.
  4. Vul de bedrijfsnaam in of kies voor Vul deze met de hand in.
  5. Vul in het nieuwe geopende paneel alle Bedrijfsgegevens in en kies Opslaan.

De nieuwe administratie wordt nu toegevoegd aan je administraties.

Je kunt per administratie aparte gebruikers uitnodigen. Zorg dat je werkt in de administratie waar je een gebruiker aan toe wil voegen:

  1. Klik rechtsboven op je bedrijfsnaam.
  2. Klik rechtsboven op Instellingen > Gebruikers beheren.
  3. Kies Nieuwe gebruiker uitnodigen en vul hier het emailadres van je gebruiker in en de rol die je hem geeft.
  4. Kies Verstuur uitnodiging.

Je gebruiker ontvangt nu je uitnodiging en maakt zijn eigen inloggegevens voor Jortt aan. Met deze inloggegevens heeft een gebruiker alleen toegang tot zijn eigen administratie.

Administratie verwijderen

Wil je één van je eigen administraties verwijderen, dan zorg je ervoor dat je ingelogd bent in de administratie die je wil verwijderen. Je eerste administratie kun je niet downgraden en slechts verwijderen wanneer er geen actieve klanten gekoppeld zijn.

  1. Klik rechtsboven op je bedrijfsnaam.
  2. Klik rechtsboven op Instellingen > Mijn abonnement.
  3. Kies hier downgraden naar Jortt Gratis of verwijderen.

Klant maakt eigen administratie aan

Je klant kan zijn eigen account aanmaken en jou uitnodigen voor zijn administratie. Jij accepteert de uitnodiging vanuit je eigen account of maakt bij de eerste keer je eigen inloggegevens aan. Je klant ontvangt van Jortt een factuur voor zijn abonnement. De klant wordt aan Mijn administraties toegevoegd.

Bij het versturen van de uitnodiging bepaalt de klant welke rol je hebt:

  • beheerder: kan abonnement aanpassen en gebruikers uitnodigen en verder alles doen in de administratie
  • lid: kan alles doen in de administratie
  • meekijker: kan alleen maar kijken en geen acties uitvoeren
  • boekhouder: kan alles doen behalve het maken en versturen van facturen

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.