Twee inkoopfacturen, één betaling

Betaal je verschillende facturen van je leverancier in één keer? Of koop je via een platform als Bol.com bij verschillende leveranciers? Je hebt dan maar één afschrijving op je bankrekening en meerdere inkoopfacturen. Hoe verwerk je dit in Jortt?

Stel je hebt een factuur 1 van € 75,- en een factuur 2 van € 80,-, in één keer betaald. Op je bankrekening heb je dan één afschrijving van € 155,-.

Je gaat eerst factuur 1 inboeken:

  1. Ga naar Nog te doen links in het hoofdmenu.
  2. Selecteer bij Bij- en afschrijvingen de juiste rekening.
  3. Klik op de Afschrijving van de betaling aan de leverancier.
  4. Klik op Maak boeking in de geopende Afschrijving. Er wordt een paneel geopend voor een nieuwe boeking.
  5. Kies als boeking soort Kosten en selecteer een categorie.
  6. Pas het Totaalbedrag incl btw van 155 aan naar 75, het bedrag van factuur 1.
  7. Herbereken de btw voor deze factuur (klik op 21% of neem de btw over van de factuur).
  8. Koppel de factuur aan deze boeking.
  9. Klik op Opslaan.

De afschrijving is nu gedeeltelijk geboekt. Dit wordt weergegeven met een gedeeltelijk groene lijn onder de afschrijving bij Nog te doen.

Je kunt nu factuur 2 op dezelfde manier inboeken. En eventueel nog meer facturen.

Vallen beide facturen onder dezelfde kostencategorie dan kun je ze ook samen in één boeking verwerken. Aan een boeking kan maar 1 bestand toegevoegd worden. De facturen kun je samenvoegen met een programma als Merge-pdf of naast elkaar op tafel leggen en er dan een foto van maken.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.