Abonnement upgraden, downgraden, toevoegen, verwijderen of opschonen

Bij Mijn abonnement regel je zelf alles voor je abonnement. Hier vind je je Jortt facturen, kun je een nieuwe administratie toevoegen en zelf je abonnement upgraden, downgraden of je administratie opnieuw beginnen of verwijderen.

Jortt facturen

.

Alle facturen die Jortt voor deze administratie naar jou heeft gestuurd, staan bij Mijn facturen. Je hoeft ze niet in je boekingen op te nemen, indien nodig kun je ze hier vinden.

  1. Klik op Instellingen rechtsboven.
  2. Kies Mijn abonnement.
  3. Klik bij op Jortt facturen op Mijn facturen.

Abonnement toevoegen

.

Je kunt met één account (inlognaam en wachtwoord), meerdere administraties voeren. Per administratie kies je je abonnement en per maand wordt per bedrijf gefactureerd.

  1. Klik op Instellingen rechtsboven.
  2. Kies Mijn abonnement.
  3. Klik bij op Toevoegen bij Administratie toevoegen.
  4. Geef de gegevens op en kies welk abonnement je wil.
  5. Er wordt een nieuwe administratie aangemaakt.

Je kunt eenvoudig tussen de verschillende administraties wisselen door rechtsboven op de bedrijfsnaam te klikken en het bedrijf te selecteren waarin je wil werken. Dit is vooral handig als je een holding en een werkmaatschappij hebt. De betaling voor een extra administratie gaat in op het moment dat je deze toevoegt.

Heb je meerdere vennoten in de werkmaatschappij? Dan kun je per administratie aangeven welke gebruikers toegang hebben tot de administratie van de werkmaatschappij. Zo heb jij toegang tot je eigen administratie en die van de werkmaatschappij en je vennoot alleen toegang tot zijn/haar eigen administratie en die van de werkmaatschappij. Jullie kunnen dan niet bij elkaar in de administratie van de holdings kijken.

Lees meer over Gebruikers.

Wijzig je abonnement

.

Hier kun je op ieder gewenst moment je abonnement wijzigen naar Jortt Starter, Jortt ZZP, Jortt MKB of Jortt Plus.

Wijzig je abonnement
Wijzig je abonnement

Wijzig naar Jortt ZZP, Jortt MKB of Jortt Plus

  1. Klik op Instellingen rechtsboven.
  2. Kies Mijn abonnement.
  3. Klik op Wijzig je abonnement.
  4. Selecteer Upgraden of Downgraden.

Start je voor het eerst met Jortt dan hebontvang je de eerste maand in je eerste administratie De eerste maand dat je Jortt gebruikt, ontvang je alle functies van Jortt Plus ter kennismaking 30 dagen gratis. in de eerste administratie die je aanmaakt. Als je binnen 30 dagen nadat je met Jortt Starter bent gestart, upgrade naar een betaald abonnement dan blijft het restant van de eerste 30 dagen nog steeds gratis. Jortt ZZP kost €17,50 per maand excl. btw per administratie, Jortt MKB kost € 22,50 per maand, excl. btw per administratie, Jortt Plus kost € 34,50 per maand, excl. btw per administratie. Bij het upgraden naar Jortt ZZP, Jortt MKB of Jortt Plus blijft alles wat je gedaan hebt behouden en kun je verder waar je gebleven bent.

Als je na 30 dagen van Jortt Starter upgrade dan start de facturatie van Jortt ZZP, Jortt MKB of Jortt Plus vanaf de dag van de upgrade.

Automatische incasso abonnement van andere rekening

.

Bij het afsluiten van een abonnement geef je een machtiging af voor automatische incasso van je abonnementsgeld. Je kunt deze machtiging zelf niet aanpassen.

Wil je de kosten van Jortt van een andere rekening gaan betalen? Stuur ons dan een e-mail. Wij sturen je dan een nieuwe link voor automatische incasso op. Maak je weer € 0,01 over van de nieuwe bankrekening, dan komt daarmee automatisch de oude machtiging te vervallen.

Stoppen met Jortt

.

Stop je met Jortt, dan adviseren wij je om je abonnement te downgraden naar een Jortt Starter. Kies je voor Verwijderen dan verwijder je alles van je administratie van onze servers. Alles is dan echt helemaal weg. Dit proces is onomkeerbaar.

Een administratie kan eenmaal kosteloos worden gedowngrade en daarna worden geupgrade. Bij een volgende keer zullen de tussenliggende maanden in rekening worden gebracht. Het is dus niet mogelijk een abonnement alleen in de btw-maanden of voor de jaarafsluiting te gebruiken, zonder voor de tussenliggende maanden te betalen.

Downgraden naar Jortt Starter

Voor je downgrade naar Jortt Starter haal je eerst je jaarrekening(en) en auditfiles uit Jortt.

Downgraden:

  1. Klik op Instellingen rechtsboven.
  2. Kies Mijn abonnement.
  3. Klik op Wijzig je abonnement.
  4. Selecteer Downgraden.

Kies je voor Jortt Starter dan ontvang je van ons geen facturen meer en heb je alleen nog toegang tot de menu's Dashboard, Klanten, en Facturen en offertes en Uren en projecten. De geavanceerde functies zoals de Jortt app, de btw-aangifte, de winst-en-verliesrekening, de balans en de jaarrekening zijn niet meer beschikbaar. Gemaakte boekingen kunnen niet meer worden aangepast. De downgrade gaat in vanaf de 1e van de volgende maand.

Na het downgraden blijven je gegevens bewaard op de servers van Jortt, maar Jortt geeft daar geen garanties op. Je bent zelf verantwoordelijk te voldoen aan de bewaarplicht van 7 jaar voor je boekhouding. Als back-up van je administratie maak je auditfiles en jaarrekening(en) aan via de Boekhoudbot. Bewaar deze op je eigen computer en print de jaarrekening.

Jortt adviseert je pas te downgraden na het definitief indienen van de IB-aangifte inkomstenbelasting en/ of de VPB aangiftevennootschapsbelasting. Haal daarna de jaarrekening en auditfile uit Jortt.

Na het downgraden van een betaald abonnement naar Jortt Starter kun je éénmalig upgraden naar een betaald abonnement zonder dat de tussenliggende maanden door Jortt worden gefactureerd. Bij een volgende upgrade worden ook de tussenliggende maanden door Jortt gefactureerd.

Heb je al eerder gedowngrade van bijvoorbeeld Plus naar MKB en je gaat daarna naar Jortt Starter, dan downgrade je twee keer. Wil je vervolgens weer upgraden van Jortt Starter naar een betaald abonnement, dan worden ook de tussenliggende maanden gefactureerd.

Verwijderen van je administratie

Voor je je administratie verwijdert haal je eerst je jaarrekening(en) en auditfiles uit Jortt.

Verwijderen:

  1. Klik op Instellingen rechtsboven.
  2. Kies Mijn abonnement.
  3. Klik op Wijzig je abonnement.
  4. Selecteer Verwijderen.
  5. Jortt vraagt je de naam van je bedrijf in te geven, om ervoor te zorgen dat je dit niet per ongeluk kunt doen.

Als je één administratie hebt en die verwijdert, verwijder je hiermee ook je account. De overeenkomst met Jortt stopt en je krijgt geen nieuwe facturen meer. Heb je meerdere administraties in Jortt gekoppeld aan hetzelfde account? In dat geval stuur je een e-mail naar de helpdesk met het verzoek om een administratie te verwijderen. De andere administraties blijven dan bestaan.

Als je je account verwijdert, dan verwijdert Jortt al jouw data en bijlagen van de servers. Dus ook je facturen, bonnen, jaarrekening, btw-berekeningen etc.

Het verwijderen van een administratie is onomkeerbaar!

Opnieuw beginnen of administratie opschonen

.

Heb je getest en wil je met een schone lei in Jortt beginnen? Dat kan:

  1. Klik op Instellingen rechtsboven.
  2. Kies Mijn abonnement.
  3. Klik op Opnieuw beginnen.
  4. Jortt vraagt je de naam van je bedrijf in te geven, om ervoor te zorgen dat je dit niet per ongeluk kunt doen.

Kies je voor Opnieuw beginnen dan blijven alleen je Bedrijfsgegevens bewaard, maar verder wordt echt alles verwijderd. Het is alsof je je bedrijf opnieuw aanmaakt. Je instellingen, je facturen, boekingen, bij- en afschrijvingen van de bank en je klanten worden gewist.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.