Maak een factuur herinnering
Jortt houdt voor je bij of verstuurde facturen verlopen zijn. Dat wil zeggen dat de betalingstermijn is verstreken en dat de factuur niet of slechts deels door de klant betaald is. Daarnaast geeft Jortt aan hoe vaak je een betalingsherinnering aan je klant hebt gestuurd.
Op tijd een herinnering sturen voor een verlopen factuur is belangrijk. Wanneer je hier te lang mee wacht kan dit uitlopen op vervelende langdurige trajecten.
Bekijk ook eens onze blog: Een klant is pas een klant als de factuur betaald is.
Facturen waarvan de betalingstermijn is verlopen staan onder
in het hoofdmenu links. Op deze pagina kan je de verlopen facturen vinden onder Facturen en offertes.Jortt kent daarvoor 4 categorieën:
- Herinner verlopen facturen die nog niet herinnerd zijn
- Herinner verlopen facturen die al 1 keer eerder herinnerd zijn
- Herinner verlopen facturen die al 2 keer eerder herinnerd zijn
- Herinner verlopen facturen die al 3 keer of vaker herinnerd zijn

Verstuur een herinnering
- Ga naar links in het hoofdmenu.
- Klik op Herinner verlopen facturen die nog niet herinnerd zijn en je krijgt een overzicht van de facturen die in de betreffende categorie vallen.
- Klik op de factuur die je wil herinneren. Er wordt een nieuw paneel geopend met de details van de factuur.
- Klik op de .
- Kies of je de factuur wil versturen per e-mail of zelf wil afdrukken.
- Klik op .
Er wordt een aantekening bij de factuur gemaakt dat er een herinnering is verstuurd zodat je een goed overzicht houdt over de status van je facturen.

Met de herinnering wordt de originele factuur verstuurd. In de herinnering e-mail staat wat het nog openstaande bedrag is. Heb je ervoor gekozen een betaallink met je facturen mee te sturen dan wordt er een betaallink meegestuurd voor dit nog openstaande bedrag.
Herinner meerdere facturen in een keer per e-mail
- Ga naar links in het hoofdmenu.
- Klik op Herinner verlopen facturen die nog niet herinnerd zijn en je krijgt een overzicht van de facturen die in de betreffende categorie vallen.
- Je vinkt ze allemaal tegelijk aan door het eerste vierkantje bovenaan naast de knoppen aan te vinken. Je kunt ook een selectie maken door alleen het vierkantje voor de facturen aan te vinken die je wilt herinneren.
- Klik en de herinneringen worden verstuurd per e-mail.
Na 7 dagen komen de facturen die je herinnerd hebt en die nog steeds niet betaald zijn, terecht in een volgende categorie.
Uit ervaring weten wij dat het voor een betaling van een factuur verstandig is om ook even persoonlijk telefonisch contact op te nemen met je klant en niet alleen maar betalingsherinneringen te sturen.