Boekhoudprogramma Jortt biedt betalen via QR-code

Primeur in Nederland; factuur betalen via QR-code

Jortt iPhone app

Jortt - innovator in online boekhouden - ondersteunt sinds vandaag het betalen met een QR-code. Deze betaalmethode is een initiatief van de ING en maakt het sinds vorige week mogelijk om eenvoudig geld over te maken. Daarvoor hoeft de klant alleen een QR-code in te lezen met de ING app. Jortt zet deze QR-code standaard op iedere factuur. Betalingen via de QR-code worden automatisch verwerkt in boekhoudprogramma Jortt.

iDEAL-killer

De QR-code is de ideale vervanger van iDEAL. Het haalt voor zowel de leverancier als de gebruiker in één keer alle nadelen van iDEAL weg. Voor de leveranciers is het gebruik van de QR-code gratis (iDEAL kost al snel € 0,50 per betaling) en zij hoeven zich niet te registreren bij een derde partij. Gebruikers kunnen eenvoudig betalen, enkel met een vingerafdruk.

Het is dan ook te verwachten dat alle andere banken de ING snel zullen volgen en de QR-code gaan ondersteunen in hun app.

Gratis voor alle Jortt klanten

De QR-code is een gratis dienst voor alle Jortt klanten en wordt standaard op iedere factuur gezet. Betalen gaat dan razendsnel: alleen even de ING app voor je beeldscherm of de geprinte factuur houden, accorderen met je vingerafdruk en de betaling is gedaan.

Jortt gelooft dat het traditioneel boekhouden niet meer past bij de ondernemer van nu. Jortt heeft het boekhouden daarom opnieuw uitgevonden. Dankzij de unieke boekhoudmethode 'Ondernemer Gericht Boekhouden' en de nieuwste technieken zoals Machine Learning kunnen alle ondernemers boekhouden met een glimlach. Meer informatie over Jortt staat op de website www.jortt.nl.