PERS

Boekhoudprogramma Jortt wint de belangrijkste ICT-prijs van Nederland

Computable Awards 2017 ICT-leverancier van het Jaar voor het MKB

Boekhoudprogramma Jortt wint award

Tijdens een spectaculaire awardshow in het Beatrix Theater in Utrecht zijn op 31 oktober de winnaars bekendgemaakt van de Computable Awards 2017. Als ICT-leverancier van het Jaar voor het MKB is Jortt de winnaar. Jortt neemt hierbij het stokje over van TU Delft/Envision (winnaar van 2016) en Exact (winnaar van 2015).

De nominatie van de Computable Awards jury heeft Jortt te danken aan de realtime bankkoppeling met bunq en de verregaande automatisering van de boekhouding vanaf de banktransacties. De jury hierover: “Boekhoudprogramma Jortt verwerkt realtime de banktransacties van bunq. Jortt heeft deze realtime verwerking gekoppeld aan haar zelflerende software, die enkel aan de hand van een banktransactie, zelf een volledige boeking kan maken. Dat zorgt ervoor dat steeds meer handwerk wordt vervangen door robotisering en dus door servers achter de schermen wordt gedaan. Ideaal voor het MKB en dus voor de algemene jury reden om Jortt als ICT-leverancier van het Jaar voor het MKB te nomineren.”

Een grote stap dichter bij het ultieme doel

Hilco de Roo, commercieel directeur van Jortt over het winnen van de prijs: “Jortt is zeer blij en trots op deze prijs. Jortt heeft een eigenwijze visie op het boekhouden en is de jury dankbaar dat zij het lef heeft gehad deze visie te onderbouwen en te erkennen. Het onderscheidende vermogen van het product en de leverancier waren vooraf de belangrijkste beoordelingscriteria van de jury, daar hebben ze zich duidelijk aangehouden.

Jortt zat in een stevige pool, met daarin onder andere ABN AMRO, PCI, Xerox, Rout-IT en Aces Direct. Bedrijven die allemaal hun sporen hebben verdiend binnen het MKB. Het is ongelofelijk gaaf dat Jortt er als 'newbie' met de prijs vandoor gaat.”

Voor Jortt is het winnen van de prijs weer een goede stap naar haar ultieme doel; dat op een dag boekhouden geen boekhouden meer heet, maar Jortt'en.

Over Jortt

Jortt is een intuïtief boekhoudprogramma gemaakt voor ondernemers. Dankzij de unieke boekhoudmethode 'Ondernemer Gericht Boekhouden' kunnen ondernemers zelf eenvoudig de boekhouding voeren. Door enkel de bankmutaties in te lezen en daar facturen aan te koppelen wordt de boekhouding verder geheel automatisch gedaan. Van btw-aangifte, winst-en-verliesrekening, balans, de jaarrekening tot en met de jaarafsluiting.

Jortt is geschikt voor bedrijven in de categorie 'Klein en Micro'. Oftewel, van zzp'er tot eenmanszaak, vof, maatschap en bv tot een omzet van € 12 miljoen per jaar.

De rechten van de afbeelding bij deze publicatie zijn in het het bezit van Jortt BV. Deze afbeelding mag (enkel) gebruikt worden bij publicatie van dit bericht en/of voor de promotie van Jortt BV.