Mollie is een Payment Service Provider (PSP) die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig te betalen met verschillende betaalmethodes zoals iDEAL, Creditcard, PayPal, Bancontact en nog vele andere.
Ontvang je betalingen via Mollie dan leest boekhoudprogramma Jortt automatisch alle gegevens van Mollie voor je in. Facturen die vanuit Jortt zijn gestuurd en via Mollie worden betaald, worden realtime ingelezen in Jortt. Betalingen vanuit externe systemen zoals je webshop, worden 's nachts geïmporteerd.
Je kan Mollie koppelen aan Jortt. Hierdoor gebeuren er drie dingen:
Om te koppelen met Mollie moet je eerst een account bij Mollie aanmaken. Deze kan je vervolgens koppelen in boekhoudprogramma Jortt.
Maak eerst een account aan bij Mollie. Mollie berekent geen maandelijkse kosten en er is geen minimale afname. Je betaalt dus alleen een kleine vergoeding voor betalingen die je klanten doen via Mollie.
Wanneer je al een account bij Mollie hebt dan kan je deze stap overslaan.
Nadat je een account bij Mollie hebt gemaakt, koppel je deze aan Jortt. Dit doe je via Mollie koppeling of bij Geldzaken, klik bij Kas en bank op en selecteer Mollie.
|Selecteer de datum vanaf wanneer je je Mollie gegevens (opbrengsten, Mollie kosten en overboeking naar betaalrekening) wil inlezen. Klik daarna op de blauwe 'Connect met Mollie'-knop. Mollie zal om je wachtwoord vragen (wanneer je niet meer bent ingelogd) en vragen of Jortt toegang mag tot de Mollie gegevens. Mollie is nu gekoppeld aan je boekhoudprogramma!
Per Jortt administratie kun je één Mollie-account koppelen. Heb je meerdere webshops in één bedrijf? Dan kun je binnen Mollie met verschillende Websiteprofielen werken. Jortt leest alle gegevens van het gekoppelde Mollie-account in. Dus ook wanneer je meerdere Websiteprofielen gebruikt.
Lees hier hoe je betaallinks met je facturen meestuurt.
Werk je niet meer met Mollie dan moet je toch je Mollierekening in Jortt laten staan. De Mollie betalingen vormen immers een onderdeel van je administratie. Wij adviseren je ook de koppeling actief te houden als je stopt met Mollie, anders blijft Jortt je herinneringen sturen om de koppeling te herstellen.
Blijf je Jortt gebruiken, maar wil je niet meer dat je klanten in je webshop met Mollie betalen? Verwijder dan bij Mollie het websiteprofiel van je webshop.
Stuur je facturen in Jortt met een iDEALlink en wil je dat niet meer, verwijder dan ‘Jortt’ bij de handelsnaam op het websiteprofiel van Mollie.
Stop je met Jortt dan kun je ‘Jortt’ laten staan op het websiteprofiel bij Mollie je stuurt immers toch geen rekeningen meer.
Heb je een verkeerde Mollie rekening gekoppeld aan je account dan kun je deze als volgt verwijderen: Ga naar Geldzaken in het hoofdmenu. Klik daar op de Mollie-rekening en op .
De Mollie rekening kan niet verwijderd worden wanneer er al Mollie betalingen zijn ingelezen. Je kan de Mollie betalingen verwijderen door te gaan naar
en Koppelingen. Zet bij de Mollie instellingen de datum in de toekomst.Wanneer je de Mollie koppeling met de boekhouding hebt verwijderd dan kan je ook nog de rechten bij Mollie intrekken. Dit doe je op de Geautoriseerde apps pagina van Mollie. Klik bij Jortt Online boekhouden op Intrekken.
Lees eerst de volledige instructies en begin dan pas met het uitvoeren ervan. Het verkeerd verwijderen, of aanpassen van de begindatum kan grote onomkeerbare gevolgen hebben voor je boekhouding over de afgelopen jaren.
Per KvK inschrijving kun je een Mollie account aanmaken. Daarom kan in Jortt per administratie maar één Mollie account gekoppeld worden. Wil je een nieuw Mollie account koppelen dan moet het oude account losgekoppeld worden, pas daarna kan het nieuwe account worden gekoppeld.
Verwijder nooit je oude Mollie rekening uit Jortt want daarmee verdwijnt dat deel van je administratie!
Laat de datum van de Mollie koppeling staan op de oude begindatum. Pas je deze aan, dan verwijder je de betreffende Mollie transacties uit Jortt.
Op je Mollierekening bij Geldzaken komen nu de nieuwe Mollie transacties binnen. De oude transacties blijven hier ook staan.