Betaal je verschillende facturen van je leverancier in één keer? Of koop je via een platform als Bol.com bij verschillende leveranciers? Je hebt dan maar één afschrijving op je bankrekening en meerdere inkoopfacturen. Hoe verwerk je dit in Jortt?
Stel je hebt een factuur 1 van € 75,- en een factuur 2 van € 80,-, in één keer betaald. Op je bankrekening heb je dan één afschrijving van € 155,-.
Je gaat eerst factuur 1 inboeken:
De afschrijving is nu gedeeltelijk geboekt. Dit wordt weergegeven met een gedeeltelijk groene lijn onder de afschrijving bij Nog te doen.
Je kunt nu factuur 2 op dezelfde manier inboeken. En eventueel nog meer facturen.
Vallen beide facturen onder dezelfde kostencategorie dan kun je ze ook samen in één boeking verwerken. Aan een boeking kan maar 1 bestand toegevoegd worden. De facturen kun je samenvoegen met een programma als Merge-pdf of naast elkaar op tafel leggen en er dan een foto van maken.