Lezen mensen mee met de AI-chat?
De antwoorden die worden gegeven door Femke, onze AI-chat, worden door het supportteam gecontroleerd. Op basis van de vragen en antwoorden in de AI-chat wordt de kennisbank aangevuld, verbeterd of verduidelijkt.
Het meelezen gebeurt niet live; meestal loopt het supportteam een dag achter de AI-chat aan. De AI-chat is een waardevolle bron om de support van Jortt structureel te verbeteren.
AI-chat en AVG/privacywetgeving
De AI-chat geeft iedere gebruiker een anoniem ID. De vragen en antwoorden via de chat zijn dus niet te koppelen aan een specifieke gebruiker of een persoon, tenzij deze informatie expliciet wordt opgegeven door de gebruiker.
Kan ik verdergaan op een voorgaande chat?
De AI-chat koppelt een anoniem ID aan een gebruiker. Wanneer je bijvoorbeeld een dag later weer een vraag stelt aan AI-chat Femke, gaat zij verder met de informatie die eerder is gegeven. Zo wordt een AI-chat steeds persoonlijker en kunnen er beter passende antwoorden worden gegeven.
Maakt de AI-chat Femke fouten?
De bronnen van AI-chat Femke zijn de kennisbank van Jortt, de website van de Belastingdienst Zakelijk en het KvK Ondernemersplein. Alle pagina’s worden ten minste eens per week ververst. Zo wordt altijd actuele informatie weergegeven.
AI-chat Femke geeft alleen antwoord als er een grote mate van zekerheid is dat zowel de vraag goed begrepen is als dat het antwoord klopt. Om zeker te zijn dat het juiste antwoord is gegeven, voegt AI-chat Femke waar mogelijk een verwijzing naar de bron toe. Zo kun je zelf nalezen waarom dit antwoord is gegeven.
Het kan altijd voorkomen dat een vraag anders wordt geïnterpreteerd dan de vraagsteller heeft bedoeld. In dat geval geeft AI-chat Femke wel een goed antwoord, maar op een verkeerde vraag. Stel daarom altijd vragen in hele zinnen. Met alleen steekwoorden of halve zinnen kan AI-chat Femke aannames doen.
Waarom gebruikt Jortt een AI-chat?
De AI-chat Femke heeft als doel 24/7 de meeste vragen heel snel en heel nauwkeurig te kunnen beantwoorden, zonder dat je in een kennisbank hoeft te zoeken naar het juiste antwoord. AI-chat Femke is dus vooral een voorportaal om je te wijzen waar het juiste antwoord staat in de Jortt-kennisbank. Daarnaast heeft AI-chat Femke voor algemene vragen kennis van de Belastingdienst Zakelijk en het KvK Ondernemersplein.
Het doel van Jortt is om de allerbeste, meest gevulde en meest accurate AI-chat over boekhouden te maken. Zo kun je een breed palet aan vragen stellen en krijg je direct antwoord.
Kijkt AI-chat Femke mee in de boekhouding?
Nee, de boekhouding is strikt gescheiden van de algemene informatie over Jortt. AI-chat Femke kan niet meekijken in je boekhouding of informatie over een boekhouding, Jortt-account of andere privacygevoelige informatie inzien of vrijgeven.
Hiermee is je privacy gewaarborgd en blijft je boekhouding alleen toegankelijk voor jou en eventueel de gebruikers aan wie je expliciet toegang hebt verleend.