Kan ik doorwerken in mijn bestaande administratie wanneer ik van Jortt Starter naar een betaald abonnement ga?
Ga je van Jortt Starter, ons gratis abonnement, over naar een betaald abonnement dan zijn er twee mogelijkheden: je werkt door in je bestaande administratie of je maakt een nieuwe administratie aan.
Doorwerken in je bestaande administratie
Dit kan alleen wanneer je je facturen nu met Jortt maakt en niet eerder met deze administratie ook je boekhouding met Jortt hebt gedaan.
Wat ga je doen?
Markeerde je voorheen je facturen als ‘Betaald’ wanneer de klant betaalde, dan geeft Jortt na de abonnements aanpassing aan dat de oude facturen zijn betaald via de Eigen reserve. Vanaf het moment dat de bank gekoppeld wordt, ga je nu de betaling van je klant aan de factuur koppelen. Indien nodig verwijder je daarvoor eerst de betaling met Eigen reserve.
Markeerde je de facturen niet als ‘Betaald’, dan staan de facturen nog open, er is nog geen betaling aan gekoppeld. Vanaf het moment dat de bankrekening gekoppeld wordt, ga je nu de betaling van je klant aan de factuur koppelen. Alle facturen van voor die tijd, ga je nu zelf markeren als betaald met Eigen reserve.
Nieuwe administratie aanmaken
Heb je in het verleden facturen met Jortt gemaakt en heb je Jortt nu al een tijd niet gebruikt? Of heb je ooit je boekhouding gedaan met jortt en maak je nu alleen nog facturen? Dan adviseren wij je om een nieuwe administratie aan te maken. Alleen zo werken de cijfers van het verleden niet door in je boekhouding.