BTW- en/of loonbelastingaangifte blijft 'spinnen'
Wanneer de btw- en/of loonbelastingaangifte blijft ‘spinnen’, betekent dit dat we van de Belastingdienst nog geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen. De aangifte is dan wel succesvol ingediend.
De Belastingdienst werkt met twee systemen: het ene registreert de aanlevering, het andere koppelt de ontvangst terug naar de partij die de aangifte heeft verstuurd. Tussen deze systemen zit vaak vertraging.
Je kunt dit zelf controleren door in te loggen op de website van de Belastingdienst. Daar zie je of de aangifte daadwerkelijk is aangeleverd. Afhankelijk van je instellingen ontvang je ook een bevestigingsmail zodra de aangifte is ontvangen.
Elk jaar ontvang je van de Belastingdienst een overzicht van de in te dienen aangiften. Hierop staat de uiterste aanleverdatum én het betalingskenmerk. Dit betalingskenmerk gebruik je bij de betaling. Heb je deze brief niet bewaard? Gebruik dan de onderstaande link om je betalingskenmerk te genereren: