Klant toevoegen of verwijderen

Is jouw klant gekoppeld aan jouw boekhoudersportaal in Jortt, dan zie je in je workflowmanager voor welke klanten nog taken open staan.

Hoe voeg je een klant toe aan je portaal?

Klant toevoegen die Jortt al gebruikt

  1. Klik links bovenin op het Boekhoudersportaal.
  2. Kies voor Mijn uitnodigingen.
  3. klik op Klant uitnodigen.
  4. Vul op het nieuwe paneel het emailadres van je klant in waarmee deze inlogt in Jortt.
  5. Klik op Klant uitnodigen.

Je klant krijgt een email en ziet een bericht op zijn dashboard.

uitnodiging van boekhouder per email aan klant
uitnodiging van boekhouder op dashboard klant

Door één van deze twee berichten te openen en op de link te klikken wordt de uitnodiging geaccepteerd. De klant komt nu bij Mijn boekhoudklanten te staan en de betaling van de abonnementskosten wordt door jou als boekhouder overgenomen tegen het boekhouderstarief.

Nieuwe Jortt klant aanmaken

Is je klant nog geen klant bij Jortt, maak dan een nieuwe administratie aan voor je klant:

  1. Klik links bovenin op het Boekhoudersportaal.
  2. Kies voor Mijn boekhoudklanten.
  3. Klik op Nieuwe klant aanmaken.
  4. Vul de naam van het bedrijf in op het nieuwe paneel.
  5. Vul op het nieuwe klantpaneel de (ontbrekende) adresgegevens in en kies Opslaan.

Je klant krijgt een e-mail met link. Door te klikken op de link en een eigen account aan te maken voor toegang tot Jortt, accepteert je klant de uitnodiging. De klant komt nu bij Mijn boekhoudklanten te staan. De betaling van de abonnementskosten wordt door jou gedaan en gaat pas in na acceptatie van de klant. Ook in dit geval betaal jij het boekhouderstarief.

Klant verwijderen

Is een klant om wat voor reden geen klant meer? Dan kun je een klant loskoppelen/ verwijderen uit het boekhoudersportaal:

  1. Klik links bovenin op het Boekhoudersportaal.
  2. Kies Mijn boekhoudklanten.
  3. In het nieuw geopende paneel klik je op de klant die je wil verwijderen.
  4. Er opent zich een nieuw paneel en hierin kies je voor Loskoppelen.

De klant wordt nu van jouw administratie losgekoppeld en op een Jortt Gratis gezet. De klant zelf heeft nog beschikking over deze administratie. Je hebt hiermee dus gelijk voldaan aan de overdrachtsverplichting. Klanten kunnen zelf bepalen of en hoe ze verder willen met deze administratie.

Betaling van abonnementskosten

Nodig jij een klant uit vanuit jouw portaal of maak je vanuit jouw portaal een nieuwe klant aan?

In beide gevallen ontvang jij van ons, achteraf, een factuur voor de abonnementskosten. Jij betaalt hiervoor het boekhouderstarief. Heb jij een bestaande klant uitgenodigd? Dan factureren wij de abonnementskosten aan jou vanaf de eerste maand nadat jouw klant is gekoppeld.

Wil je dat jouw klant zelf de abonnementskosten voor Jortt betaalt? Vraag dan of jouw klant jou uitnodigt als boekhouder. Je klant betaalt dan het standaard tarief.

Gebruikersrechten

Het maakt niet uit of jij je klant uitnodigt of jouw klant jou uitnodigt om te kopppelen. De gebruikersrechten die je als administratiekantoor of boekhouder hebt zijn gelijk. Ook de informatie die je in je portaal ziet is gelijk. Het enige verschil is wie de abonnementskosten betaalt.

Dit controleer je als volgt:

  1. Klik links bovenin op het Boekhoudersportaal.
  2. Kies voor Mijn boekhoudklanten.
  3. In het nieuw geopende paneel zie je achter de klant in de laatste kolom, wie de abonnementskosten betaalt. Staat hier Abonnement via kantoor, dan factureren wij de kosten aan jou en bij Abonnement via klant factureren wij de kosten aan jouw klant.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.