Abonnement upgraden voor je klant

Heb jij voor jouw klanten een Jortt ZZP of Jortt MKB abonnement gekozen? Voor het verwerken van de boekhouding tot en met de jaarrekening en aangifte inkomsten- of vennootschapsbelasting is dit een prima keuze.

Wil je meer, of eigenlijk, minder werk, meer efficiency en meer tijd voor andere taken? Met Jortt Plus kun je de administratie van jouw klant optimaal automatiseren. Veel uitgaven komen maandelijks één of meerdere keren voor. Door deze uitgaven automatisch te laten verwerken hoef je deze nooit meer zelf te doen. Zo heeft jouw klant real-time inzicht en kun jij in minder tijd meer klanten bedienen.

Abonnement upgraden

Betaal jij de abonnementskosten voor jouw klant en heeft jouw klant nog geen Jortt Plus? Dan upgrade je het abonnement van jouw klant als volgt:

  • Klik links bovenin op het Boekhoudersportaal en kies voor Mijn boekhoudklanten.
  • Klik op de klant voor wie je het abonnement wil upgraden.
  • Klik op Gebruik als. Je staat nu in het account van jouw klant.
  • Klik rechts bovenin op Instellingen en klik op Mijn abonnement.
  • Klik nu op Wijzig en daarna op Upgrade naar Plus.

Je krijgt nu te zien dat je het abonnement gaat upgraden en dat de kosten € 34,50 per maand bedragen. Dit is het tarief wat de klant betaalt als hij zelf zijn abonnement upgrade. Omdat jouw klant onder jouw portaal valt, betaal jij het boekhouderstarief.

De wijziging gaat direct in, dus je kunt meteen beginnen met automatiseren. Het automatiseren van de boekhouding gaat via zogenaamde “regels”. Op basis van de standaard regels boekt de Boekhoudbot de bij- en afschrijvingen die voor elke ondernemer gelijk zijn.

Met eigen regels automatiseer je bij- en afschrijvingen die specifiek voor een bepaalde klant gelden.

Meer over het aanmaken van eigen regels staat in https://www.jortt.nl/boekhouder/boekhouder-uitleg/eigen-regels-basis/. Wil je het uitgebreide artikel lezen, dan klik je op https://www.jortt.nl/boekhouder/boekhouder-uitleg/eigen-regels-uitgebreid/

Geadviseerde werkwijze Jortt

Jortt adviseert je als volgt te werken:

  1. Maak voor de klant een Jortt Plus abonnement aan.
  2. Stel in bij Bedrijfsgegevens:
    - de rechtsvorm
    - of het bedrijf btw-plichting is
    - of het bedrijf personeel heeft
    - of het bedrijf een auto van de zaak heeft
  3. Laat de klant de bankrekening(en) koppelen, geef als startdatum 1 januari op.
  4. Jortt zal de bij- en afschrijvingen inlezen en verwerken volgens de standaard regels (ca 40% zal worden geboekt).
  5. Maak voor iedere bij- of afschrijving die niet onder de standaard regels valt een Eigen regel.
  6. Controleer na een maand of er nog bij- of afschrijvingen zijn die niet door de Boekhoudbot geboekt zijn.
  7. Maak voor de niet geboekte bij- en afschrijvingen nieuwe Eigen regels.

Automatiseer tot 99%

Voor de meeste boekhoudingen is de boekhouding na deze maand voor 95% geautomatiseerd. Controleer bij iedere btw-aangifte of er voor bij- en afschrijvingen nog eigen regels gemaakt moeten worden. Herhaal dit totdat alle bij- en afschrijvingen geboekt worden door de Boekhoudbot. Al snel zal tot 99% van alle bij- en afschrijvingen geautomatiseerd worden verwerkt.

Lees meer over de Boekhoudbot eigen regels maken.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.