MT940 bestand uploaden lukt niet

Wanneer je een MT940 bestand uploadt volgens de instructies in Jortt, en je krijgt een foutmelding dat de datum niet klopt, dan komt dat omdat de laatst ingelezen bij- of afschrijving de rente- en/of bankkosten zijn.

Banken boeken deze op je bankrekening bij of af op de eerste van de maand, maar achter de schermen boeken ze deze op de laatste van de maand daarvoor. Dit is vooral een probleem bij spaarrekeningen waar nauwelijks bij- of afschrijvingen op zijn.

CAMT bestanden

Om dit op te lossen kun je nu een CAMT bankbestand downloaden. Dit gaat gelijk aan het downloaden van een MT940 bestand, alleen selecteer je nu CAMT in plaats van MT940 bij de bank. Je kunt dit bankbestand uploaden bij Uploaden (links bovenaan) > Bankbestand.

Nog steeds problemen?

Het kan zijn dat bij de eerste omschakeling van MT940 naar CAMT de foutmelding nog steeds voorkomt. In dat geval moet het supportteam de laatste banktransactie voor je verwijderen. Neem hiervoor contact op met support@jortt.nl. Geef duidelijk je bedrijfsnaam mee, en de laatste 3 cijfers van de betreffende bankrekening voor een snelle afhandeling.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.