Waarom zie ik btw-aangifte niet staan?

Wanneer je start met Jortt zie je bij Btw-aangifte alleen de aangifte staan van de periode waarin je je account hebt aangemaakt. Moet je ook een btw-aangifte indienen van een vorige periode? Alleen wanneer er boekingen in een periode staan, laat Jortt de aangifte zien.

Heb je in de vorige periode geen kosten of opbrengsten gehad en moet je een nihilaangifte indienen? Je maakt dan een nul-boeking aan in de betreffende periode:

  1. Ga naar Boekingen links in het hoofdmenu.
  2. Klik op Boeking Boeking. Er wordt een paneel geopend voor een nieuwe boeking.
  3. Kies als boeking soort Kosten en als categorie Andere kosten.
  4. Vul bij Totaalbedrag incl. btw 0 in.
  5. Zet de datum op de maand of laatste maand van de periode waarover je aangifte moet doen.
  6. Klik op Opslaan.

De aangifte staat nu bij Btw-aangifte links in het menu.

Krijg je na indienen Foutcode ALS100 te zien? Dit betekent dat je je btw-aangifte niet meer via boekhoudsoftware kunt indienen. Na 1 augustus sluit de Belastingdienst de poort voor boekhoudsoftware en kun je niets meer indienen van voorgaande jaren. Om alsnog aangifte te doen moet, je zelf inloggen op de site van de Belastingdienst. Hier kun je de gegevens invullen die op het aangifteformulier in Jortt staan.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.